m7n-df-1

طرحی از الماس برای پمپ های اسیدی

استفاده از سیل های سری DF-M7N طراحی شده از الماس برای اسیدها

شرکت شیمیایی گلوبال آمینه، یکی از تولید کنندگان برتر مواد شیمیایی در دنیا می باشد. که در جنوب شرقی آلمان قرار دارد و محل تولید محصولات شیمیایی اولیه، ثانویه و نهایی می باشد. شرکت ایگل بروگمن با بررسی پمپ های مورد استفاده در این صنایع توانست سری جدید مکانیکال سیل بروگمن را با استفاده از الماس تولید نماید. که مناسب استفاده در صنایع مواد شیمایی باشد.

منطقه عملیاتی و شرایط

این محصولات برای تولید مواد شوینده، نرم کننده ها، پاک کننده های صنعتی و خانگی، مواد آرایشی، بهداشت شخصی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

حدود ۱۱۰ کارمند، تقریباً ۱۰۰،۰۰۰ تن محصول در سال را توسط کارخانه نیتریل آمین تولید می کنند. بیش از ۳۰۰ نوع پمپ دیفرانسیل (مانند پمپ های گریز از مرکز، دیافراگم و پیستون) در فرآیندهای استفاده شده است. این شرایط کار دشواری را برای ماشین آلات و اجزای داخلی آنها ایجاد کرده که برخی از آنها عبارتند از:

  • دمای هوا تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد (۶۶۲ درجه فارنهایت)
  • فشار تا ۲۲۰ بار (۳۱۹۰ PSI)
  • رسانه پمپاژ شده حاوی مواد جامد و گازها
  • همچنین خوردگیهای زیادی که در اثر مواد شیمیایی بر روی سیل یا همان آب بندها ایجاد می کنند.
  • چالش: کارکرد خشک در حین تخلیه مخزن

در مخزن هایی که داخل آن مواد شیمیایی قرار دارند. معمولا از پمپ های استاندارد شیمیایی Allweiler سری CGA-CGH و یا از سری اینوکسپا اسپانیا استفاده می کنند. استفاده از این نوع پمپ های باعث اطمینان و امنیت بیشتر در موقع انجام کار می شود. وقتی مایع شیمیایی توسط پمپ و در داخل مخزن در حال چرخش می باشد تا لحظه خروج مایع از مخزن که نیتروژن به داخل مخزن تزریق می شود. در کل زمان کاری این فراید فشار کاری بر روی پمپ می باشد. و این پمپ و اجزای داخلی آن است که باید این فشار را تحمل کند.

تا قبل از طراحی خاص سیلهای برند بروگمن، شرایط کار این پمپ ها بدین صورت بود که:

شفت ها در ابتدا به وسیله یک سیل ساخته شده از مواد سخت تشکیل شده بود. که در اثر تخلیه و خشک شدن مخزن، هنگام افزایش فشار مخزن و حتی زمانی که نیتروژن توسط سیستم دمیده می شود داخل مخزن. تمام این شرایط باعث آسیب دیدن و افزایش ساییدگی آب بندها (سیل)شده که اقریبا این خرابی هر ۶ ماه ایجاد می شد. و در ۲ سال بیشتر از ۱۳۰۰۰ یورو هزینه تعمیر برای شرکت در بر داشته است.

در نهایت ای کارخانه با کمک شرکت ایگل بروگمن اقدام به طراحی مدل جدیدی از سیلها کردند تا بوسیله آن بتوانند این مشکل را حل کنند.

اجزاء استفاده شده از DF-M7N

نصب سیل مکانیکی به صورت تکی می باشد

هر دو سطح آب بند از آلیاژ الماس استفاده شده که در حال حاضر سخت ترین نوع آلیاژ می باشد

قسمتی اصلی آب بند به صورت آن بالانس می باشد که با فضای نصبی مطابق با استاندارد DIN می باشد

این شرایط باعث شده که سیل بتواند در شرایط خشک نیز به فعالیت خود بدون مشکل ادامه دهد.

قسمت اتصال نشیمنگاه و جلوی سیل که در هنگام کار به هم ساییده می شوند دارای استقامت بسیار بالا و اصطکاک فوق العاده کم دارد و همچنین رسانایی حرارتی عالی و در حال حاضر بالاترین میزان مقاومت در برابر مواد شیمیایی را دارد.

در ابتدا توسط یک پمپ یدکی سیل بروگمن تولید شده در شرایط کاری قرار گرفت. سپس نتایج این آزمایش مشخص کرد که محصول جدید فراتر از حد انتظار کار کرده است. و هیچ گونه اختلال در کل فرایند تولید بوجود نیامدو همین امر تا حد زیادی راندمان سیستم را افزایش داد.

طبق گفته کاربر نهایی: در حال حاضر سیل بروگمن اکنون بیش از ۴۰ ماه است که بی وقفه در حال کار می باشد و بیش از ۲۰۰۰۰ هزار یورو در هزینه تعمیر آن صرفه جویی شده است. بر همین اساس هر ۹ پمپ استفاده شده در کارخانه مجهز به همین سیل شدند.

شرایط استفاده

Rotational speed: 3,000 min-1

Delivery head: 62 m

Temperature: +60 °C … +80 °C (+140 °F … +176 °C)

Viscosity: 1 … 15 mPas

13 پاسخ
  1. سحر بهرامی
    سحر بهرامی گفته:

    سلام خسته نباشین این محصولات کجا کار برد دارن و میشه ازشون استفاده کرد توضیح میدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام ارادتمند
      به طور کلی از این قطعات به منظور آب بندی در انواع پمپ استفاده می کنند. حالا چه پمپ خانگی باشه یا صنعتی یا حتی انواع کفکش ها و شناور ها

      پاسخ
  2. فریبرز امیریان
    فریبرز امیریان گفته:

    سلام عالی بود واقعا و من واقعا لذت بردم از خوندنش به نظرم این ایده واقعاً نوآورانه به نظر میاد و مشکلات خوردگی سیل‌ها در محیط‌های شیمیایی را به خوبی میتونه حل کنه … بازم میگم عالی بود 👍

    پاسخ
  3. آرش رمضانی
    آرش رمضانی گفته:

    به عنوان یک مهندس صنایع، از استفاده از سیل‌های ساخته شده از الماس در پمپ‌های اسیدی برام خیلی جالب اومد. این اقدام تا حد زیادی به بهبود کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات کمک می‌کند منو مشتاق کردین به خوندن بقیه مطالب سایتتون موفق و موید باشین تشکر.

    پاسخ
  4. ارسلان حسینی
    ارسلان حسینی گفته:

    عرض سلام و ارادت … مطلب بسیار خوب و جالبی بود بعنوان یک کارشناس این حوزه، توصیه می‌کنم شرکت‌های دیگری که در صنایع مشابه کار می‌کنند، از این تکنولوژی برای بهبود کارایی پمپ‌های خود استفاده کنند. این مقاله ترغیبم کرد که از این ببعد سایت شما رو در پروسه مطالعاتیم بعنوان مرجع قرار بدم … تشکر.

    پاسخ
  5. نجمی
    نجمی گفته:

    برای اب بندی انواع پمپ ها عالیه حتی برای اب بندی خانگی خیلی خوبه ممنون از سایت بسیار خوبتون

    پاسخ
  6. داریوش اربابی
    داریوش اربابی گفته:

    مرسی از مطالب مفیدتون من خیلی استفاده کردم و سایتتون رو کامل چک کردم همه مطالب و مقالات عالی بود

    پاسخ
  7. رستم پور
    رستم پور گفته:

    متن بسیار عالی بود و هم جوانب مهم رو پوشش داده بود از منظرگاه مهندسی و صنعتی، سیل‌های الماسی بروگمن برای پمپ‌های با شرایط کاری سختی که شامل دما، فشار، و خوردگی‌های شیمیایی می‌شوند، یک انتخاب تخصصی و بسیار مؤثر هستند … منتظر سایر مقالاتتون خواهم موند ممنون.

    پاسخ
  8. رستم پور
    رستم پور گفته:

    متن بسیار عالی بود و هم جوانب مهم رو پوشش داده بود از منظرگاه مهندسی و صنعتی، سیل‌های الماسی بروگمن برای پمپ‌های با شرایط کاری سختی که شامل دما، فشار، و خوردگی‌های شیمیایی می‌شوند، یک انتخاب تخصصی و بسیار مؤثر هستند …منتظر سایر مقالاتتون خواهم موند ممنون.

    پاسخ
  9. رامین
    رامین گفته:

    مطلب بسیار کاملی بود و نکات خوب و آموزنده ای رو میشه از محتوای موضوع دریافت کرد منتظر مقالات بعدیتون خواهیم بود مقالات سایتتون بسیار آموزنده ست تشکر.

    پاسخ
  10. کیوان
    کیوان گفته:

    سلام. من برای پمپ خانگی و صنعتی و … میخواستم به صورت عمده این محصول رو خریداری کنم. چطوری با کارشناسان تماس بگیرم؟

    پاسخ
  11. دارابی
    دارابی گفته:

    نویسنده بخوبی موضوع رو از زوایای مختلف بهش پرداخته و این نشان از اشراف کامل بر مبحثه خوشحالم با سایتتون آشنا شدم و خوشحالتر میشم اگر این بخش رو آپدیت کنین و مطالب بیشتری بذارین … سپاس.

    پاسخ
  12. شاهرخ
    شاهرخ گفته:

    شرکت گلوبال آمینه محصولات خیلی با کیفیتی رو به بازار ارایه داده . به نظرم مکانیکال سیل که از جنس الماس هستش یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولاته

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *